فصل 5..
ستایش ..
تشویق وقتی نتیجه دارد که بزرگتر از آنچه را که میبیند یا احساس میکند، با قدردانی توصیف کند .به جای اینکه، هر خط خطی که کودک کشیده بگین "این فوق العاده "است ،آن را توصیف کنید:" میبینم "که دایره کشیدی بعد خطهایی از این طرف و آن طرف کشیدی بعد نقطه گذاشتی و اونا رو قطع کردی . به جای اینکه بگی اتاقت را تمیز کردی ، بگین میبینم که تمام جعبهها را داخل کمد، کتابها را تو قفسه کتاب گذاشتی..اینطور که پیداست تو تکالیف مدرسه را خودت انجام دادی.
تحسین را به گونهای بیان کنید که تمرکز آن روی تواناییهای حال حاضر کودک باشد نه اینکه ناتوانیهای قبلی او را هم به یادش بیاورید.. راستی از اینکه تونستی اون نتها را حفظ کنی، خیلی خوشحال شدم.( به جای اینکه بگیم فکر نمیکردم حفظ کنی اما موفق شدی) میدونی فقط اومدم دیدم تکالیف تو انجام دادی و اتاق خودتو هم مرتب کردی، احساس کردم بهم هدیه دادن..
بازدید : 313
سه شنبه 26 آبان 1399 زمان : 21:40